FULL_TIME

Technology Owner Telefonie - Port of Antwerp-Bruges

Antwerpen BE
2023-07-11
2024-03-28

Port of Antwerp-Bruges heeft een belangrijke rol in de dagelijkse werking van de haven. Zo'n 1 800 medewerkers werken dag en nacht aan een klantgerichte dienstverlening, een optimale infrastructuur, innovatieve projecten en de promotie van de haven in binnen-en buitenland. Zij zetten zich samen in om de rol van Port of Antwerp-Bruges als duurzame wereldhaven te verstevigen. Onze missie? Port of Antwerp-Bruges, thuishaven als hefboom voor een duurzame toekomst.
 
Voor de uitvoering van haar opdracht doet het havenbedrijf in toenemende mate beroep op de mogelijkheden van digitalisering en wil het ook actief innovatie omarmen. Het departement Digital & Innovation is daar de eindverantwoordelijke voor. Met een 100 tal medewerkers staat het in voor het beheer van de infrastructuur en de kernapplicaties en ontwikkelt het ook innovatieve toepassingen die de operationele werking van de eigen organisatie en havengemeenschap ondersteunen. Daarnaast onderzoeken en implementeren ze heel wat innovatieve toepassingen zoals drones, sensoren, slimme camera’s en autonome schepen. Hier kan je meer informatie terug vinden.

Volg je de evoluties in het telefonielandschap op de voet? Denk jij in termen van oplossingen? Deel je graag jouw eigen kennis en inzichten met collega's? Wil jij onze haven mee laten evolueren naar een Smart Port? Misschien maak jij dan binnenkort deel uit van onze afdeling digital en innovation!

 

Jouw uitdaging

De afdeling digital & innovation is op zoek naar een technology owner met focus op het telefonielandschap. Dit betreft zowel integratie naar teams toe, opvolging van vaste lijnen, opvolging en uitwerking van mobiel gebruik. Je gaat in verbinding met gebruikers om hun vereisten te capteren, te begrijpen en om te zetten in projecten.  Daarnaast bied je tweedelijns ondersteuning aan de collega’s van het netwerkteam. Bij Port of Antwerp-Bruges hebben we een breed scala aan vaste en draadloze netwerkdiensten die essentieel zijn voor onze operationele werking.

Een greep uit jouw gevarieerde takenpakket

  • Je bent verantwoordelijk voor het assetbeheer, lifecycle management en budgetbeheer van de toegewezen technologiecomponenten
  • Je draagt de eindverantwoordelijkheid omtrent de werking van een specifieke technologie
  • Je reageert op incidenten en je zorgt voor work-arounds, rootcause analyses en finale oplossingen
  • Je creëert en bouwt een visie op, samen met de stakeholders en betrokken diensten
  • Je bent verantwoordelijk voor kennisdeling en documentatie.

 

Jouw profiel

  • Je beschikt over een bachelordiploma (in de richting ICT of elektronica) of je bent gelijkwaardig door relevante ervaring
  • Je bent een vlotte communicator, zowel mondeling als schriftelijk, en je weet anderen mee te krijgen in jouw verhaal
  • Je hebt kennis van volgende begrippen: PRA, ISDN, SIP, PSTN, PABX, 4G/5G
  • Je hebt notie van IP-netwerken en de gangbare netwerkprotocollen
  • Ervaring met Alcatal Oxe centrale, audiocodes en/of teams voice is een pluspunt
  • Jouw sterktes? Je bent stressbestendig, je neemt initiatief om problemen snel en efficiënt op te lossen, je weet vlot samen te werken zowel binnen als buiten jouw team
  • Je weet hoe een hedendaags telefonie landschap eruit ziet en ondersteunt mee in de verdere evolutie ervan
  • Je beschikt over een rijbewijs B

 

Ons aanbod

Je wordt tewerkgesteld bij Amaris, de IT dochteronderneming van het Havenbedrijf Antwerpen-Brugge die zich specialiseert in innovatieve maritieme toepassingen. Je kan rekenen op een gevarieerde job met stimulerende verantwoordelijkheden en plaats voor nieuwe initiatieven. Van gebiedsbeheerder evolueren we naar community builder binnen de brede havengemeenschap. Dit maakt dat we jou een boeiende en diverse werkomgeving bieden, die inspireert om verder te gaan. Een modern personeelsbeleid zorgt dat je groeimogelijkheden actief worden begeleid en er dus blijvend kansen zijn, zowel in de breedte als in de diepte van de organisatie.

Meer concreet kan je rekenen op volgende elementen in het pakket:

  • Een voltijds contract van onbepaalde duur
  • Een marktconform salaris dat wordt aangevuld met een uitgebreid pakket extralegale voordelen
  • Maaltijdcheques, een fietsvergoeding en de mogelijkheid om via een lease formule voordelig een (elektrische) fiets aan te kopen
  • Actief beleid rond opleidingen gericht op technische vaardigheden en zelfontplooiing
  • Een mobiele werkplek, die je dankzij de juiste ergonomische accessoires toelaat om overal comfortabel en efficiënt te werken.
  • Flexibele werktijden en ruimte voor plaats- en tijdsonafhankelijk werken

Tot slot vermelden we ook graag dat al onze medewerkers de passie voor de haven van Antwerpen delen, een werkgebied dat je vanuit het iconische hoofdkantoor ook letterlijk kan zien liggen. Kortom, een stimulerende omgeving voor wie ambitie en ‘goesting’ heeft om er eens stevig in te vliegen en ‘onze’ wereldhaven blijvend succesvol te maken. Je bent van harte welkom.

 

Interesse?

Meer informatie over het selectieproces vind je op onze jobsite.

Bij interesse voor deze functie mag je ons je CV & motivatiebrief bezorgen voor afsluiting van deze openverklaring.

Je ziet het aan de beelden van onze medewerkers: we zijn op dit moment nog geen echte weerspiegeling van de maatschappij vandaag. Daar willen we aan werken. Want we geloven in de kracht van verschil en diversiteit, met gelijke kansen voor iedereen.