FULL_TIME

Project Manager Applications - ASTRID

regentlaan, Brussels BE
2024-11-19
2024-11-24

Uw inzet kan levens redden!

Project Manager Applications  

ASTRID is een innoverend en hoogtechnologisch netwerk voor spraak en gegevens. De radiocommunicatie via het ASTRID-netwerk is specifiek bestemd voor alle hulp- en veiligheidsdiensten en ondersteunt hun onderlinge samenwerking.Politie, brandweer en hulpdiensten kunnen dankzij ASTRID snel en veilig communiceren. Het digitale netwerk wordt in elke provincie aangevuld met een geïntegreerde meldkamer.ASTRID is een naamloze vennootschap van publiek recht, een initiatief van de federale overheid. Om ons team in onze hoofdzetel te Brussel te versterken, zoeken wij momenteel enthousiaste medewerkers (m/v).

De afdeling (Service Tower) PSAP (Public Safety Answering Point) van ASTRID staat in voor het beheer van de diensten die ASTRID verleent aan de centra voor het aannemen en afhandelen van de noodoproepen van de Belgische hulp- en veiligheidsdiensten.

.

Jouw verantwoordelijkheden

Als Project Manager / Service Owner PSAP applicaties voor de afdeling PSAP bent u verantwoordelijk voor de besturingssystemen die worden gebruikt in de centra voor het aannemen en afhandelen van de noodoproepen, inclusief onderhoud, component lifecycle management en upgrades in lijn met technologische verbeteringen en gebruikerseisen.De Service Owner is de eerste verantwoordelijke voor zijn producten en fungeert als interface, facilitator en coördinator tussen eindgebruikers, de interne teams van het bedrijf (Product Planning, Release Management, Infrastructuur, Security, Operations, etc.) en de technische teams van externe leveranciers.

Dit omvat onder andere de volgende taken:

  • U staat in voor het bestuderen, voorstellen en uitrollen van evoluties van de diensten waarvoor u verantwoordelijk bent, vanuit het oogpunt van hun (evolutief en correctief) onderhoud.
  • U staat in voor het beheer van ontwikkelingsprojecten en voor het beheer van de kwaliteit en de capaciteit ervan.
  • U bent verantwoordelijk voor het coördineren en monitoren van de externe stakeholders van ASTRID (leveranciers en technici), die verantwoordelijk zijn voor het uitvoeren van de ontwikkelingen.
  • U werkt samen met de teams van Product Planning en Operations om services aan te bieden en te onderhouden die de veiligheid en continuïteit van de systemen garanderen en voldoen aan de behoeften van de gebruikers.
  • U werkt samen met de andere Product Owners om de stabiliteit, ondersteunbaarheid en onderlinge afhankelijkheid van de verschillende hardware- en softwarecomponenten met de besturingssystemen te garanderen.
  • U luistert naar de klanten en beheert u hun verwachtingen met oog voor de reikwijdte van uw projecten.
  • U stelt bestekken op, evalueert offertes en ziet  toe op de goede uitvoering van de opdrachten. 
  • U leidt de ontwikkeling van de projecten met naleving van de interne procedures.
  • U staat in voor het rapporteren van de voortgang van de projecten onder uw verantwoordelijkheid en de proactieve communicatie naar de verschillende stakeholders.
  • U waarborgt de harmonisering tussen de architectuur van de oplossingen en de normen van ASTRID inzake bedrijfsarchitectuur.
  • U beheert en waarborgt dat de nieuwe diensten beantwoorden aan de criteria voor het in productie brengen en voor operationele ondersteuning, afgestemd op de serviceniveaus die aan de gebruikers worden aangeboden.
  • U werkt samen met het ‘Integration & Release’ team voor het in productie brengen van de diensten en hun evolutie.
  • U ziet toe op de capaciteit van de infrastructuur om tegemoet te komen aan de noden van de eindgebruikers. 
  • U verleent ondersteuning aan het departement Techniek & Operaties voor het oplossen van problemen en met het oog op het voorkomen van incidenten of het verminderen van hun gevolgen.

Profiel

  • U hebt minimaal 2 jaar ervaring in het beheer van ICT projecten.
  • U bent vertrouwd met het werken volgens Agile ontwikkelmethoden (Scrum, Kanban, SAFe,…) en de ondersteunende tools die over het algemeen worden gebruikt. Certificering is een pluspunt.
  • U hebt diepgaande kennis van Windows besturingssystemen op fysieke en virtuele omgevingen.
  • Kennis van de werking van hulp- en veiligheidsdiensten is een voordeel.
  • Kennis van het Frans als tweede taal is noodzakelijk, en u beschikt over een goede kennis van het technisch Engels.

Vereiste vaardigheden: u bent sterk in:

  • het organiseren en prioriteit toekennen aan uw doelstellingen
  • communicatie
  • het nemen van beslissingen
  • invloed
  • klantgerichtheid
  • strategisch denkwerk
  • teamwork
  • werken met overheidsinstellingen.

Wij bieden u een interessante functie in een telecombedrijf met een maatschappelijke opdracht en onderstaande voordelen: 

  • Aantrekkelijk salaris
  • Maaltijdcheques
  • Uitgebreid verzekeringspakket
  • Bedrijfswagen
  • 20 dagen wettelijke vakantie en 12 dagen arbeidsduurvermindering op jaarbasis
  • Laptop en smartphone met abonnement
  • Goede balans tussen werk en privé
  • Centrale ligging (en makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer)